Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.reflax.dk
www.reflax.dk ejes af Reflax v/Natalia Karpman Trudsø, CVR-nr. 27034454, adresse Glastorvet 2A, 3740 Svaneke, tlf. 20 41 06 75, e-mailadresse info@reflax.dk.
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.reflax.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Visa, Visa debet og bankoverførsel.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Bestillinger foretaget inden kl. 12.00 ekspederes og sendes samme dag såfremt varen er på lager. Hvis en vare ikke er på lager, hører du fra os på email med forventet leveringsdato. Vi leverer varen 1- 2 dage efter dit køb.

Alle ordrer over 499 kr. * sendes fragtfrit afsted med *undtagelse af nedsatte varer, hvor der pålægges et fragtgebyr på 49 kr. - gælder i DK

Kombineres den nedsatte vare med en vare til fuld pris, frafalder fragtgebyret, såfremt ordrens samlede værdi overstiger 499kr. - gælder i DK

Ved ordrer under 499 kr.  pålægges et fragtgebyr på 49 kr. - gælder i DK

Du har også mulighed for at afhente varerne i Reflax' butik i Svaneke.

GENERELLE LEVERINGS- OG FRAGTBETINGELSER

Alle forsendelser sker efter faste takster og ud fra følgende fragtpriser:

Levering i Danmark:

Fragt 49,- DKK (afhentning i pakkeshop).

Fri fragt på ordrer over 499,- DKK (afhentning i pakkeshop).

Fragt 79,- DKK (levering på hjemmeadresse).

Ved afhentning i butik i Svaneke tillægges ingen fragtomkostninger.

Levering til Belgien, Frankrig, Holland, Luxemborg, Monaco og Polen, Sverige og Tyskland :

Fragt 125,- DKK (afhentning i pakkeshop).

Fragt 150,- DKK (levering på hjemmeadresse).

Levering til Finland, Portugal og Spanien:

Fragt 250,- DKK

Levering til Grønland:

Fragt 530,- DKK

Levering til Bulgarien, Estland, Irland, Italien, Letland, Litauen, Rumænien, Slovakiet, Tjekkiet, Ungarn og Østrig:

Fragt 375,- DKK

Levering til Island og Grækenland:

Fragt 470,- DKK

Levering til Canada, USA og Færøerne:

Fragt 575,- DKK

Levering til Australien:

Fragt 812,- DKK

Vedrørende fragtpriser til Norge, Storbritannien og Schweiz bedes du venligst kontakte os pr. mail.

Liggetid hos dit afhentningssted/pakkeshop

Din pakke ligger klar til afhentning i 7 dage. Hvis du ikke henter den, inden de 7 dage er gået, bliver pakken automatisk sendt retur til os. Vær dog opmærksom på, at du ikke kan fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den. Afhenter du ikke din pakke, så den kommer retur hertil vil du blive opkrævet 98 kr. i returgebyr, samt ny fragt hvis du skal have pakken tilsendt igen. Denne returhåndtering, som er 98 kr., vil blive modregnet returvarernes pris.


Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.


Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Reflax v/Natalia Karpman Trudsø, Glastorvet 2A, 3740 Svaneke, 20 41 06 75, info@reflax.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Glastorvet 2A, 3740 Svaneke uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen. Vær dog obs på. at, du ikke kan fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den. Afhenter du ikke din pakke, så den kommer retur hertil vil du blive opkrævet 98 kr. i returgebyr, samt ny fragt hvis du skal have pakken tilsendt igen. Denne returhåndtering, som er 98 kr., vil blive modregnet returvarernes pris.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Gavekort

Følgende handelsbetingelser gælder for Reflax’ gavekort købt på reflax.dk:  Gavekortet udstedes i danske kroner og kan alene anvendes i Reflax’ fysiske butik i Svaneke. Gavekortet udløber to år efter udstedelsesdatoen. Gavekortet er et ihændehaverbevis og kan ikke spærres, hvis det mistes eller bliver stjålet. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@reflax.dk.